onsdag 10 juli 2013

Underbar dag med bästisarna !!

Tjeena ! Jag har precis kommit in jag och min bästa kompis har ridit hela dagen jag har ridit sammanlagt 4 höstar idag, Dollie har jag ju berättat om men kan berätta om dom andra,

Contessa ! 
Contessa är en maxad D-ponny på 148 cm som min bästa kompis Therese tävlar och tränar hoppning med och idag fick jag rida henne, vi var upp på våran ridbana i byn och hoppade och vi hoppade 1.10 cm riktigt kul och hon är riktigt duktig, vi började hoppa fram på ett räcke som vi sedan höjde höjde och höjde tills de låg på 1.10 cm jätte nöjd med henne :)

Valle !
Valle är en maxad shettis på 1.12 cm och de är också min bästa kompis häst som hon har haft jätte länge ända sen jag fick min första shettis pyttan ;) hon och Valle har hoppat ganska mkt när hon var mindre och tävlat lite by tävlingar :) idag så red vi på en åker och jobbade mkt i trav i 20 min :)

Vinni !
Vinni är min andra bästa kompis häst och han är en Nordsvensk på 1.48 cm i mankhöjd och han har varit skadad i 2 år men nu är han ÄNTLIGEN frisk och kan börja trava hoppa galoppera och alla vanliga saker nu ;) och idag så jobbade vi mkt i skritt och travade över lite bommar super duktig var han ;) 

Hörs sen ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar