lördag 13 juli 2013

Hur härligt liksom !

Kan ett sommarlov bli bättre? Världens bästa ponny världens bästa vänner världens bästa föredrar  livet är helt enkelt underbart, jag har inte bloggat så mkt pga att jag inte hunnit men jaja :) 

Torsdags !
I torsdags var jag med Maja & tes på förmiddagen sen åkte jag till farmor och red en sväng med henne på Dennis och manolito de gick sjukt bra och de är ju faktigst kul att rida travare ibland asså :D tänkte berätta lite om Dennis och manolito :) börjar med Dennis :)

Dennis the menace !

Dennis som han kallas är en travare på 7 år som tävlar i trav och som är min farmor och farfars travare som har vart hos en trav tränare i nåra år men de har tyvär inte visat några resultat när vi åker ut på lopp så då bestämde farmor och farfar att dom skulle ta hem honom ett tag pga av de och av att han fick nån infektion i halsen men som nu har gått över och han kan börja träna igen så nu tränar jag lite monte på honom & farfar kör honom, men om ca. 1 vecka ska han åka till en annan travtränare som ska träna honom så får vi se om de går bättre .. 
👆Dennis the menace👆


Manolito ÅS ! 

Manolito är en gammaltravare på 14 år som nu går som ridhäst åt min farmor sim är ute i skogen och myser med honom, manolito är en väldigt trevlig och snäll häst som har ett hjärta av guld och är hur gosig som helst en riktig skogsmulle helt enkelt..
👆Manolito ÅS 👆 hade ingen annan bild men han som rider är nybörjare och jag hade lektion för honom förut :) 

Fredags ! 
I går började jag dagen med att jag och Lanta var ut och red en tur på Bobo och Dollie och klättrade i backar och lite sånt, Sen åkte jag hem och tog ett premier dopp i poolen och då var de bara 16 grader 😁 KALLT 😁 sen åkte jag ner till Siljan och tog ett kvälls dopp och de var mkt varmare 👅 
Yeah jag doppade mig :D
✌✌✌✌✌✌✌✌✌✌✌✌✌✌✌✌👏👏
Dollsan ❤❤

Idag ! 
Idag imorse så åkte jag upp till stallet och tog en tur själv på Dollie och hon var SÅ DUKTIG men de va sjukt varmt så hon var genom blöt när vi kom hem och jag också 😁
sen åkte jag ner till stranden och låg där hela dagen och brände mig som attans 

Man ser inte så bra men är helt röd 😁😁
De var nog iaf 20 grader i vattnet, efter de åkte jag hem och slängde mig i poolen där de va 21 grader helt plötsligt :) SKÖNT :) efter de gick jag in med min solbränna och la mig i ett varmt och skönt bad :) 
Och nu ligger jag i sängen :)

Tänkte även berätta att jag och Dollie har anmält oss till vår första tävling tsm i svärdsjö blir de :) ska bli så KUL :D 
Hörs imorgon :D 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar